Skip to content Skip to footer

Sara de Monchy gaat samen met drie leerlingen uit groep 8 op zoek naar hun helden die nog niet in het museum staan. Van museumdocent Vara die bij het stadsmuseum werkt krijgen ze lessen uit de Kunst van het Doorgeven. De leerlingen leren zo meer over culturele diversiteit in relatie tot een museum.

Leerlingen Kimani, Loïs en Damir gaan in deze derde aflevering zelf aan de slag met hun eigen held. De held van Kimani is schrijver/activist Steve Biko. Loïs ziet in filosoof Spinoza een groot voorbeeld en hij is haar held. Damir vindt zijn eigen vader een grote held maar ook schrijver/vrijheidsstrijder Anton de Kom is een held. De leerlingen maken zelf een kunstwerk over hun held en presenteren die kunstwerken aan de klas.

Sara de Monchy gaat samen met drie leerlingen uit groep 8 op zoek naar hun helden die nog niet in het museum staan. Leerlingen Kimani, Loïs en Damir gaan in deze tweede aflevering met hun klas naar het museum.

Van museumdocent Vara die bij het stadsmuseum werkt krijgen ze lessen uit de Kunst van het Doorgeven. De leerlingen leren zo meer over culturele diversiteit in relatie tot een museum. Tijdens het museumbezoek bekijken ze foto’s van helden uit verschillende culturen. Herkennen ze zich terug in het museum? En waarom zijn hun grote helden nergens te zien in een museum?

Sara de Monchy gaat samen met drie leerlingen uit groep 8 op zoek naar hun helden die nog niet in het museum staan. Leerlingen Kimani, Loïs en Damir vertellen in deze eerste aflevering meer over wie ze zelf zijn en over de geschiedenis van hun gezin en familie.

Van museumdocent Vara die bij het stadsmuseum werkt krijgen ze lessen uit de Kunst van het Doorgeven. De leerlingen leren zo meer over culturele diversiteit in relatie tot een museum. Maar waarom zijn ‘hun grote’ helden nergens te zien in een museum?

Musea Bekennen Kleur wordt mede mogelijk gemaakt door

Partners

Musea Bekennen Kleur © 2023.

ALL RIGHTS RESERVED.